הסדרת עניני כספים לפני גירושין

אין ספק כי גירושין הוא תהליך לא פשוט בכלל שיכול להיות גם ארוך ויקר. לא רק שהוא יקר מאוד גם יכול להיות שבסופו תצטרכו להיפרד מחלק נכבד מההון שלכם. לעתים ההון הוא זה שיוצר את מירב הסכסוך בעיקר כאשר אין ילדים בתמונה. כיצד מסדירים את סכסוכי הכספים במהלך הסכם הגירושין?

הבעייתיות בחלוקת רכוש לפני גירושין

כדי להבין כיצד אפשר לפתור את הבעיה קודם כל צריך להבין עד כמה הבעיה חמורה. לעתים הבעיה של הכספים והנכסים לפני הגירושין יכולים להיות עיקריים ולפעמים הם יהיו משניים. זה תלוי בעיקר בבעיה הראשית במהלך הגירושין – הילדים. כאשר אין ילדים בתמונה הרכוש וההון המשותף הם אלו שיהיו נושא המחלוקת העיקרי וכך למעשה הנושא יכול לגרום להתלהטות רבה בין בני הזוג. יש בעייתיות רבה מאוד בעיקר כיוון שאחרי הנישואין ללא הסכם ממון שנחתם בין בני הזוג, הרכוש צריך לפי החוק להתחלק חצי חצי ביניהם. כמובן שכל צד ינסה להוכיח שלו מגיע חלק יותר גדול.

לא מתחלקים רק ביתרות אלא גם בחובות

אין ספק כי הריבים יכולים להיות קשים מאוד בעיקר אם מדובר על הון די גדול אך הוויכוח יהיה חריף לא פחות כאשר מדובר על חובות. חובות יכולים להיות קשים מאוד בעיקר כאשר' מדובר בחוב שאליו נקלעו שני בני הזוג ובמהלך הגירושין הם מאשימים זה את זה. יכול להיות שמדובר על חוב של העסק שהיה להם למס הכנסה או לביטוח לאומי ויכול להיות שמדובר על חוב אחר בגלל טיפול רפואי. בכל מקרה החלוקה צריכה להיות בהכול בין אם מדובר על יתרות או על חובות. חשוב לזכור כי חוב שהגיע לפני הנישואין בדרך כלל כבר התקזז עם הזמן ובמצב כזה אין כבר מה לעשות בנידון.

אפשר להיעזר במגשר גירושין לחלוקה

כדי לספק חלוקה טובה יותר של הרכוש כדאי להיעזר במגשר גירושין. כאשר כל אחד מהצדדים ישכור את עורך הדין שלו למעשה התהליך יהיה הרבה יותר יקר לשני הצדדים וכך גם ארוך ומסובך. כל המטענים הרגשיים יצופו וכל צד בגלל אי השיח ביניהם יחליט שהוא מעוניין לנצח את הצד השני ולקחת לו כמה שיותר. זה יכול להיות מסוכן מאוד לבריאות, לבריאות הנפשית של הילדים וכמובן לכל שאר החברים ובני המשפחה שמקיפים אתכם. כדי להגיע להסכמות בקלות רבה יותר מומלץ להיעזר במגשר גירושין ולא ישר שכירת שירותיו של עו"ד דיני משפחה שייצג רק צד אחד.

בית המשפט הוא זה שיכריע בנושא

בסופו של דבר מי שמכריע בנושא הוא בית המשפט. עו"ד דיני משפחה יכול אמנם לעזור לכם להשיג תוצאות טובות יותר אך חשוב לזכור שהוא לא קוסם ושגם בצד השני יש עו"ד דיני משפחה שינסה להשיג תוצאה הפוכה. בית המשפט הוא זה שיכריע בפסק הדין אחרי כל הדיונים והערעורים וחשוב לזכור כי הוא יכול לפסוק גם פשרה בין שני הצדדים שלא בהכרח תרצה את שניהם. בית המשפט לענייני משפחה הוא לא היחיד שמתעסק בנושא אלא גם בית הדין הרבני , תלוי לאלו ערכאות תפנו קודם.

צריך להתחשב בהסכם ממון אם נחתם

אחת השיטות הטובות ביותר לא להיקלע לסכסוכים משפטיים על עניינים כספיים במהלך הגירושין הוא לחתום הסכם ממון. הסכם ממון כשמו כן הוא, נועד להסדיר את הממון שיש לכל אחד מבני הזוג. במצב כזה כל אחד שמגיע עם ממון מסוים אל תוך חיי הנישואין נשאר עמו גם לאחר מכן וגם הרכוש המשותף שיהיה להם יהיה בהסדר ברור שיחסוך בעיות.
 from vered-levi.tumblr– Feed 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת