ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת

 

כל מה שחשוב לדעת אודות ניכור הורי
ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת והאם כדאי לפנות לעורך דין לענייני גירושין?

ניכור הורי היא בעיה כאובה ונפוצה במהלך סכסוך הליכי משמורת על ילדים. ניכור הורי עלול לגרום לילדים מצוקה רגשית. ולפעמים, הנזקים עלולים להוביל לאובדן קשר עם ההורה המנוכר ולבעיות אצל הילד, כגון בעיות בתפקוד, בעיות למידה ועוד.

במאמר זה תקבלו הסבר לגבי מהו ניכור הורי,מהם  סימני היכר של ניכור הורי, ומה לעשות אם אתם מזהה אותם בתיק המשמורת שלכם .

מהו ניכור הורי?

ניכור הורי הוא מונח המשמש לתיאור תהליך שבו הורה אחד מנסה לגרום לילד לדחות, לפחד או להימנע ממגע עם ההורה השני.

בניכור ההורה המנכר מפעיל מניפולציה פסיכולוגית או שטיפת מוח על ילד ומסית אותו כנגד ההורה השני . במילים אחרות, הורה אחד ,זה יכול להיות ההורה המשמורן או דווקא הצד השני, משמיע הצהרות כוזבות ומעוררות שנאה על ההורה השני בפני  הילד, מה שגורם לילד לשנוא, לפחד ולדחות את ההורה המנוכר ללא סיבה מוצדקת. ההורה המנכר עשוי למנוע מההורה השני זמן הורות כדי להפוך את השקר או ההאשמות שלו לאמינות יותר.

 סימנים של ניכור הורי

אם אתם מרגישים שילדיכם עוין מאוד כלפיכם, ייתכן שזה נובע ניכור הורי. מדי פעם, אני רואה הורים מנהלים קמפיינים של השפלה כלפי ההורה המנוכר. לפעמים זה מוביל למצב שבו הילד לא יכול להציג רגשות חיוביים לגבי ההורה המנוכר, כי הם מעודדים כל הזמן להביע רגשות שליליים. זה ניכר כאשר הילד חוזר על פגמים או תכונות שליליות כביכול אצל ההורה המנוכר. ייתכן שהילד אינו מסוגל להסביר בצורה מספקת מדוע יש לו רגשות שליליים אלו.

להלן סימנים נפוצים שיש לשים לב אליהם:

הילד שלכם דוחה או הורס מתנות מכם

הילד חסר כבוד אליכם ולא רוצה לבלות עמכם

הילד מצותת לשיחות ועוקב אחר הודעות הטלפון ומדווח להורה השני

 

איך מפסיקים ניכור הורי?

כדי להפסיק את הניכור ההורי, פעלו לשמירה על מערכת יחסים חיובית ואוהבת עם הילד כך שהילד ירגיש בטוח אתכם. דברו עם ההורה השני על התנהגויות שהבחנתם בהן. אם הניכור נמשךשקלו פנייה באמצעות עורך דין גירושין לבית המשפט לעזרה.

איך מוכיחים שניכור הורי מתרחש?

 ניכור יכול להיות קשה מאוד להוכחה בבית המשפט, כדאי להתחיל לתעד כל שינוי בהתנהגות הילד. כדאי גם לדבר עם אנשים שמכירים את הילד היטב, כמו מורים ולשאול אם הם הבחינו בשינויים כלשהם, שכן הם יכולים לשמש כעדים. קרובי משפחה וחברים יכולים לשמש עדים פוטנציאליים להוכחת ניכור הורי. לעתים קרובות, הוכחת ניכור מצריכה עזרה של עד וכן לעתים יש צורך במינוי מומחה שיעניק לבית המשפט חוות דעת אובייקטיבית, לאחר שישוחח עם הצדדים והילד.

כדי לשפר את הסיכויים לזכות במשמורת בתיק הכרוך בניכור הורי, יש צורך בעורך דין. עורך הדין יעזור לאסוף ראיות ולהשתמש בהן כדי להדגים כיצד ההורה המנכר משתמש במניפולציות וניכור כדי לצייר אתכם כהורה 'רע'. ההליך המשפטי יועיל גם לילד, מכיוון שימונה גורם מקצועי שיבחן את הדברים ויציע טיפול פסיכולוגי לילד, במידת הצורך.

הוכחת ניכור הורי יכולה להיות מאתגרת. בעת בחירת עורך דין, בחרו מישהו הבקיא בחוקים ובהליכים של משמורת ילדים. כמו כן, ודאו שיש להם מספיק ניסיון משפטי בתחום.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין