מתגרשים, למה כדאי ללכת למגשר גירושין?

יכול להיות שאחרי שהחלטתם להתגרש במשך זמן מה ואולי בהחלטה שהתקבלה ברגע אחד של להט, אתם חושבים שאתם הולכים להיות בית המשפט זה מול זה ולנסות לסכות בהכול. מומלץ להירגע ולחשוב על העתיד ובעיקר על המשפחה והחברים ולעבור במקום זה הליך גישור גירושין רגוע יותר.

מהו גישור גירושין?

גישור גירושין הוא למעשה תהליך שנועד להחליף את הדיונים הלהוטים בבית המשפט שהמטרה שלהם היא להגיע להסכם גירושין. הסכם גירושין הוא זה שיקבע מה יהיה גורל העתיד המשותף, מה יהיה גורל הילדים מבחינת משמורת והסדרי ראיה וכמובן גם דמי מזונות לאישה ולילדים. אולי נראה לכם שכל אלו לא יהיו חשובים באותו הרגע כיוון שאתם כבר רוצים לסיים את התא המשפחתי עם בן הזוג שלכם אך בכל זאת חשוב להגיע להסכמות נאותות ורצוי במהלך גישור. עם מגשר או מגשרת גירושין תשבו שניכם ביחד ולא כל אחד עם עורך הדין שלו עד שתגיעו להסכם גירושין שמיטיב עם שני הצדדים.

צד ניטרלי ביניכם

גישור גירושין שונה מאוד מהליך גירושין בבית המשפט ללא נוכחות מגשרת גירושין כלשהי בעיקר בגלל המהות שלו והגישה הכללית. כאשר אתם בוחרים באפשרות המסובכת יותר של עו"ד גירושין אתם למעשה צריכים להיות כל אחד בצד שלו ולא ביחד. האם תשכור את שירותיו של עורך דין מנוסה וכך גם האב ושניהם ינסו 'לנצח' זה את זה בבית המשפט. הבעיה היא שהצד הניטרלי נשכח כאן ועם הזמן שני הצדדים מתלהטים ומתווכחים עד שזה יכול להגיע לרמות קשות מאוד שיוצרת הפרדה שתשפיע גם על העתיד בצורה ניכרת. לכן גישור גירושין עדיף כי המטרה היא להגיע להסכמות יחדיו.

לחסוך זמן וכסף

בנוסף לעובדה שמגשרת גירושין יכולה לעזור לכם להגיע להסכמות כיוון שמדובר בצד ניטרלי שלא מקבל את שכרו רק מצד אחד בסיפור, היא גם תהיה הרבה יותר זולה. גישור גירושין יהיה הרבה יותר זול גם בגלל שלא מדובר בעורכי דין שיבצעו את המשימה, למרות שיכול להיות שתמצאו מגשרת גירושין שהיא גם עורכת דין בהכשרה, וגם בגלל שהמשימה הרבה פחות מסובכת. אין צורך להגיע לבית המשפט, אין צורך להעלות ערעורים בפני השופט ולבזבז על כך זמן רב גם מצדכם וגם מצדה. כמו כן העלויות של מגשרת גירושין יתחלקו בין שניכם ולא כמו עו"ד גירושין שעליו רק צד אחד משלם.

הליך שלא מחייב

יש עוד נקודה חשובה מאוד בגישור גירושין שאתם חייבים לזכור והוא העובדה שלא מדובר בהליך מחייב. כאשר אתם מתחילים את הליך הגירושין בבית המשפט עם עורך דין גירושין אתם מחויבים להגיע לדיונים שקבע בית המשפט. זה אומר שתצטרכו לפנות לשם כך זמן רב שלא תמיד יהיה לכם. כמו כן אתם חייבים להופיע בדיונים כדי להגיע להסכם גירושין בסופו של דבר וזה נותן לכם תחושה של מחויבות שלא ניתנת לשליטה. לעומת זאת עם מגשרת גירושין יהיה לכם יותר נוח ונעים להיפגש וכמובן שאתם יכולים לעצור את התהליך מתי שאתם רק רוצים.

דרך מכובדת להתגרש

אפשר לומר לסיכום כי בעזרת משרת גירושין תוכל ולעבור תהליך גירושין נעים יותר. יש אנשים שמתייחסים לגירושין כאילו מדובר במלחמה והעיקר למרר את חייו של הצד השני ויש אנשים שמבינים כי מדובר בשני אנשים בוגרים שהחליטו שלא מתאים להם להיות יותר ביחד ואפשר בכל זאת להסתדר. חשוב לזכור כי הדרך המכובדת הזו תועיל לכולם, לא רק לכם אלא גם לחברה ולמשפחה המורחבת ובעיקר לילדים.
 from vered-levi.tumblr– Feed 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת