לפי מה מחלקים רכוש משותף בגירושין?

רכוש משותף יכול להיות מאוד להמשך חייהם של בני הזוג אחרי שהם מתגרשים. הוא יכול להיות שווה ערך כספי רב וזה מסביר מדוע מתווכחים עליו בדיונים בבית המשפט בעזרת עורכי הדין הטובים ביותר. לפי מה מחלקים בסופו של דבר את הרכוש המשותף לפני הגירושין? זה הזמן לענות על השאלה.

מי מכריעה בסוגיית הרכוש המשותף?

יש כל כך הרבה ויכוחים ומחלוקות לפני שנחתם הסכם הגירושין וכשאין ילדים מדובר בנושא הכי בעייתי שיש. הרכוש המשותף יכול לעורר שאלות רבות כמו למשל מי יקבל אותו או מי יקבל נתח גדול יותר, וכמובן גם אם לא מדובר בכסף מזומן אז איך בכלל אפשר לחלק אותו. כל אלו יכולים להיות חשובים מאוד בסוגיית הגירושין ולכן חשוב לזכור כי מי שמכריע הוא אך ורק בית המשפט. בית המשפט לענייני משפחה ישמע את טענות שני הצדדים בליווי הוכחות שיכולות להיות גם קבלות או כל דבר אחר, וביחד עם עו"ד דיני משפחה תוכלו אולי לקבל את מה שאתם חושבים שמגיע לכם לפי החלטת השופט.



של מי היה הרכוש לפני הנישואין?

אחת השאלות החשובות ביותר היא של מי היה הרכוש לפני הנישואין. הרכוש כנראה יהיה של אחד הצדדים בלבד בהתחשב בעובדה שכנראה הם לא רכשו את הרכוש ביחד אלא אם הם גרו ביחד ורכשו מוצרים מסוימים כמו למשל רהיטים. כיום רוב הזוגות הצעירים גרים בשכירות ולכן אפילו הדירות לא נמצאות ברשותם מה שמקל מאוד על תהליך הגירושין אם זה מנחם מישהו. הרכוש של אדם שנכנס איתו לנישואין גם ייצא עמו כך שלמעשה מזה אין מה לדאוג. לעומת זאת כל רכוש שיירכש במהלך הנישואין יהיה שייך לשניהם ומכאן מתחילות רוב הבעיות, בעיקר כאשר מדובר על הכנסות מתגלגלות.

האם נחתם הסכם ממון בין בני הזוג?

כאשר יש הכנסה כלשהי שמגיעה אחרי הנישואין אך היא מגיעה מנכס שהיה שייך לאחד מבני הזוג לפני הנישואין, אחרי הגירושין יהיה צורך להתחלק בו. אפשר לומר זאת על דירה להשקעה, מניות או כל דבר אחר. אם יש חשבון בנק משותף הדבר יהיה רלוונטי גם כן. כדי לפתור את המקרה הזה חשוב לחתום על הסכם ממון שיגדיר מה שייך למי. אמנם אנשים רבים חושבים שמדובר עדיין בטאבו כיוון שמי שחותם על הסכם ממון נתפש כאחד שלא באמת אוהב את אשתו ומוכן לחלוק איתה את הכול אך בימינו כמות האנשים שחושבים כך הולכת ופוחתת. הסכם ממון יכול לפתור בעיות רבות שיעלו בעתיד.

חילוקי דעות מובילים להסתרת נכסים

חשוב לזכור כי למרות שיש ויכוחים רבים על הנכסים וההון המשותף, עו"ד דיני משפחה יוכל לעזור לכם לקבל את מה שמגיע לכם בלי שתצטרכו לעשות עבירה פלילית. הסתרת נכסים היא עבירה חמורה במהלך הגירושין שיכולה לפגוע בכם.

כיצד מתחלק רכוש שלא ניתן לכמת?

הבעייתיות יכולה להמשיך עוד יותר כאשר אי אפשר באמת לחלק את הערך שווה בשווה. למשל, כאשר מדובר בדירה ששווה מיליון שקלים אמנם ברור כי לכל צד מגיע חצי מיליון שקלים אך בסופו של דבר לא מדובר בכסף מזומן. מה אפשר לעשות? במקרה כזה אפשר להיעזר בכונס נכסים כדי שימכור את הדירה מהר במחיר נמוך מעט יותר וכך כל אחד יוכל לקבל את החלק שמגיע לו מהכסף. כמו כן כנסות מעסק משותף או ניירות ערך ניתן לחלק בהחלטת שופט לפי המקרה. קשה מאוד לדבר על דוגמאות כי הן עוד רבות אך תמיד ניתן להמיר לכסף את הנכס על פי הערך הכספי שלו.
 from vered-levi.tumblr– Feed 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת