שוויון בנטל מזונות לזוג גרוש - מזה אומר?

דמי מזונות חשובים מאוד לילדים ולמעשה קובעים את עתידם. ללא דמי מזונות לא יהיה ניתן לגדל את הילדים בצורה תקינה כי למקבל המשמורת לא בטוח שתהיה יכולת כלכלית מספקת. השאלה היא האם ייתכן שבכל זאת שוויון בנטל בדמי המזונות לזוג גרוש ועל כך נרחיב במאמר הבא.

מהם דמי מזונות ומדוע הם חשובים?

לפני שנתחיל להתעסק בשאלת שוויון בנטל בכל מה שקשור לדמי המזונות צריך להבין מה זה אומר בדיוק. דמי מזונות ניתנים גם לאישה וגם לילדים כאשר דמי המזונות לילדים הם החשובים והבטוחים יותר הרי דמי מזונות לאישה ניתנים לה בתנאים מסוימים שקשורים בכלכלה שלה, בזוגיות שלה וכולי. דמי מזונות לילדים ניתנים עד לבגרות הילד כלומר עד גיל 18 אך לרוב ממשיכים גם לאחר מכן באחוז קטן יותר. דמי המזונות לרוב מוטלים על האב בלבד אך כיום חל שינוי במערכת המשפט יותר ויותר משמורת משותפות נכנסות לתוקף, וכך גם דמי המזונות מתחלקים שווה בשווה בין שני ההורים.

יש חשיבת לזמני שהות הילדים

דמי המזונות לילד לא נקבעים רק על פי מין ההורה אלא בעיקר על פי זמני השהות. ככל שהילד ישהה זמן רב יותר אצל הורה אחד הוא יצטרך כסף רב יותר. כך למשל אם אחרי דיונים סוערים בייצוג עו"ד משפחה וגירושין של כל אחד מהצדדים החליט השופט כי האם תקבל את המשמורת על הילד והאב ייהנה רק מהסדרי ראייה אחת לשבוע, הוא יצטרך לשלם דמי מזונות גבוהים יותר כי הילד נמצא רוב הזמן עם האם. אם המשמורת תהיה משותפת הרי שהלכה למעשה אין כל סיבה שדמי המזונות יהיו גבוהים ולכן הם יהיו נמוכים יותר אם כי כמובן שלאותו הורה יהיו הוצאות נוספות בגלל שהות הילד. 

יש חשיבות גם למשכורות ההורים

יש חשיבות רבה מאוד גם לכלכלה ולפרנסה של כל אחד מההורים. אחרי פירוק התא המשפחתי כל אחד מבני הזוג חי חיים נפרדים ללא קשר לבן או בת זוגתו הקודמים. הבעיה הגדולה היא שהילד נשאר משותף וצריך ליהנות מאיכות חיים שלא תהיה נמוכה יותר מאיכות חייו לפני הגירושין. לכן יש חשיבות רבה  גם למשכורת של האב ושל האם. אם המשכורת של האם תהיה גבוהה מאוד יש סיכוי שהאב לא יצטרך לשלם דמי מזונות כלל כמו למשל אם יש לה חברה מצליחה. אם מדובר על הכנסה גבוהה מאוד של האב לרוב דמי המזונות יהיו גבוהים מאוד. כמובן שכל אלו ניתנים לשינוי באופן שמתאים למצב.

האם דמי המזונות יכולים להשתנות?

דמי מזונות יכולים להשתנות ולמעשה זה כנראה יראה בעתיד. שום הסכם שנחתם על ידי שופט בבית המשפט לענייני משפחה לא יהיה לעד. אין תארי ך תפוגה ויש כמובן התניות רבות, למשל, כשהילד יגיע לגיל 6 גובה דמי המזונות ישתנו. בגיל 6 הילד וצא מחזקת הגיל הרך והמזונות כנראה יעלו. לעומת זאת אחרי גיל 18 אלו יהיו מזונות מדין צדקה כלומר לא מזונות הכרחיים כמו ביגוד, הנעלה ומגורים, והם יהיו נמוכים יותר, וכך יכול להיות שגם החלוקה בדמי המזונות בין ההורים תשתנה. כמובן שגם המשמורת והסדרי הראייה יכולים להשתנות עם הזמן מה שמשפיע מאוד על ההחלטה.

כיצד משפיע בית המשפט על ההחלטה?

כדי לקבל את ההחלטה יש צורך להגיע לדיונים בבית משפט ורק השופט יחליט בפסק הדין כמה ישלם כל אחד. כמובן שאם יש לכם עו"ד משפחה איכותי ומנוסה לצדכם הסיכויים שלכם משתפרים פלאים ולכן חשוב לבחור אחד כבר מתחילת הדרך.
 from vered-levi.tumblr– Feed 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת