הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

מה התפקיד של מגשר גירושין ובאיזה אופן הוא יכול לפעול על מנת להגדיל את הסיכוי שהסכם משמורת משותפת בין בני זוג פרודים יקבל תוקף משפטי? במאמר הבא נענה על השאלות הללו ונבין מה הדרך הנכונה לשמור על טובת הילד
הסכם משמורת משותפת אמור להציב את טובת הילד בראש סדר העדיפויות. בגלל שענייני המשמורת קובעים הלכה למעשה איפה הילד יגור ומה יהיו סידורי הלינה שלו, יש משמעות אדירה לכל סעיף בהסכם. אם מנסחים בצורה נכונה את ההסכם, ניתן למשל לקבוע את סידורי הלינה של הילד בטווח הקצר והארוך ולהשפיע על מקום המגורים שלו עד גיל 18. מצד שני, להורים בתהליכי גירושין לא תמיד יש את המוטיבציה או אפילו הכלים להגיע להסכם מקובל מרצונם החופשי.
אחת הדברים לפעול על רקע החשיבות של הסכם משמורת משותפת וכאשר ההורים עצמם לא מגיעים להסכמה, היא לפנות אל מגשר גירושין. כאשר פונים מוקדם אל מגשר גירושין מגדילים את הסיכוי לנסח הסכם שיציב את הילד בראש סדר העדיפויות ולאחר מכן יקבל תוקף של פסק דין על ידי בית המשפט. יתרה על כך, למגשר הגירושין המון השפעה על התנהלות הצדדים ועל משך הזמן שעובר מהרגע שבו מתחילים את תהליך הגירושין ועד שמסיימים אותו.

מה עושה מגשר גירושין?

התפקיד של מגשר גירושין הוא למצוא את נקודות ההסכמה בין ההורים ולחזק אותם. כאשר המגשר מאתר נקודות מחלוקת, התפקיד שלו הוא למצוא פתרון ולאחר מכן להביא אותו לידי ביטוי בתוך החוזה. יתרה על כך, במקרים רגישים של הסכם משמורת משותפת יכול מגשר הגירושין לתרום להורים בעוד כמה דרכים:
א. היכרות עם הדרישות של בית המשפט — למגשר הגירושין יש את הפריבילגיה לגלות ניטרליות ואובייקטיביות. בזכות הניטרליות והעובדה שמדובר על איש מקצוע אובייקטיבי, הוא יכול למשל לבדוק האם טובת הילד אכן מקבל את הביטוי המשמעותי ביותר בתוך הסכם משמורת משותפת. במידה והמגשר מגיע למסקנה אחרת, מתפקידו להנחות את ההורים כיצד לפעול על מנת לשנות את המצב.
ב. הפעלת סנקציות — מן הצד השני של המטבע, מגשר הגירושין הוא זה שאליו הורים יכולים לפנות במקרים שבהם הם לא סומכים אחד על השני. בגלל שלמגשר הגירושין יש את הידע והניסיון לנסח הסכם משמורת משותפת, הוא יכול לסייע לקבוע איזה סנקציות אפשר להפעיל כאשר אחד ההורים מפר את ההסכם.
ג. פסיקות קודמות — האמת היא שהמילה משמורת לא מופיעה בחוק הכשרות והאפוטרופסות המשפטית. המשמעות היא שמדובר הן על מילה והן על מושג שנוצרו בפסיקתם של בתי המשפט, לכן צריך להכיר אותן אם רוצים לנסח הסכם משמורת משותפת. גם כאן, התפקיד של עורך הדין הוא לבדוק את הפסיקות הקודמות ולהיעזר בהן על מנת לנסח את האותיות הקטנות של ההסכם.

מה עושים אחרי שקובעים הסכם משמורת משותפת?

מגשר גירושין יכול לחסוך עבור בני הזוג המון זמן ומאמץ. כאשר המגשר מעורב בשלבים מוקדמים של תהליך הגירושין, הוא יכול להנחות את הצדדים כיצד לפעול ולסייע להם בהיבט הפרקטי לא פחות מאשר המשפטי. חוץ מזה, למגשר יש תפקיד קריטי בכל מה שנוגע להפעלת ההסכם ולניסוח שלו באופן שיכול לקבל את התוקף המשפטי המבוקש.
בסופו של דבר, מגשר גירושין הוא איש מקצוע שמייצב את לשון המאזניים בין ההורים. אם מערבים מגשר גירושין בשלבים מורכבים של ניסוח הסכם משמורת משותפת, מגדילים את הסיכוי לכך שגם בית המשפט יקבל אותו.

 from vered-levi.tumblr– Feed 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת