כיצד נקבעים דמי מזונות אישה?

דמי מזונות לאישה יכולים לבלבל אתכם עם דמי מזונות לילדים. אמנם דמי מזונות לילדים נחשבים החשובים ביותר ואותם יש צורך לשלם תמיד אך גם דמי מזונות לאישה חשובים מאוד למחייה שלה. זה הזמן להבין מדוע זה כך, האם חובה לשלם אותם, מה גובה דמי המזונות ומה משפיע עליהם.

מהם בכלל דמי מזונות אישה ולמה צריך אותם?

דמי מזונות לאישה הם למעשה התשלומים שהגבר צריך להעביר לגרושתו לאחר הגירושין. שימו לב שלא מדובר בדמי מזונות לילדים, דמי מזונות לילדים נועדו לכלכלה שלהם והם ניתנים בלי קשר למצבה של האישה. דמי מזונות לאישה ניתנים לה כיוון שהליך הגירושים יכול לפגוע מאוד באיכות החיים שלה וזה באמת לא משנה מי הגורם לגירושין. ברגע שהאישה לא עובדת ומתפרנסת מהבעל כאשר היא דואגת לתא המשפחתי בצורה אחרת, זו זכותה לשמור על איכות החיים שלה באותה הרמה עד כמה שניתן גם אחרי הגירושין, לעומת איכות החיים שהייתה לה לפני הגירושין. לכן הגבר מכלכל אותה. 

האם יש השפעה בשל דמי המזונות לילדים?

אין השפעה על דמי המזונות של האישה לפי דמי המזונות של הילדים. דמי המזונות הללו נפרדים לחלוטין ואמנם הם יכולים להיות מושפעים מאותם הגורמים אך הם לא מושפעים אחד מהשני. למשל, ככל שההכנסה של האישה מהמשכורת שלה או העסקים שהיא עושה יהיו גבוהים יותר כך דמי המזונות שהגרוש שלה יצטרך לשלם לה יהיו נמוכים יותר, וכך למעשה גם דמי המזונות שהילדים יקבלו ממנו. עם זאת אין השפעה ישירה על דמי המזונות שלה מדמי המזונות שהילדים מקבלים. כמובן שהאישה לא יכולה להשתמש בדמי המזונות לילדים לצרכים שלה, ואם יתפסו אותה זו עבירה חמורה.

מה גובה ההשתכרות של האב בפועל ובעתיד?

כדי להבין מה צריך להיות גובה דמי המזונות לאישה אפשר להיעזר במחשבון דמי מזונות או בעו"ד גירושין שמכיר את הנושא טוב יותר. עו"ד גירושין יוכל לתת לכם הערכה לגב דמי המזונות שהגבר יצטרך לשלם לאישה כך שבכל מקרה כדאי להיעזר בו כמה שיותר מוקדם כדי להתכונן להליך הגירושין בין אם מדובר באישה או בגבר. יש גורם משפיע אחד גדול מאוד על גובה דמי המזונות שהאישה תקבל והוא גובה ההשתכרות של שניהם. ככל שהאב ירוויח יותר לעומת האישה הוא יצטרך לשלם לה דמי מזונות גבוהים יותר ולהיפך. חשוב לזכור כי זה גם תלוי באיכות החיים שהייתה להם טרם הגירושין. 

האם יש השפעה לסיבת הגירושין?

סיבת הגירושין יכולה להיות מורכבת מאוד כי גם כאשר יש סיבה כלשהי, בית המשפט יכול להתייחס לכך בצורה שונה. למשל, ניקח את הדוגמה הכי קיצונית – מקרה של בגידה. כאשר האישה בוגדת בגבר יכול להיות שיהיו לכך הוכחות ויכול להיות שהן לא יהיו מספקות או שהגר בעצמו גם התנהל לא כשורה. זה יכול להשפיע על דמי המזונות שלה, כאשר גם זהות בית המשפט חשובה. בית הדין יתייחס לכך יותר בחומרה אך זו כמובן רק אחת הדוגמאות. 

מה יקרה אם האישה תינשא לגבר אחר בהמשך?

חשוב לזכור כי הגבר צריך לשלם דמי מזונות לאישה כיוון שאיש לא מכלכל אותה. ברגע שהיא תעבוד ותרוויח יפה דמי המזונות יתבטלו או יופחתו אך כך יקרה גם אם היא תתחיל זוגיות חדשה. שימו לב שבית המשפט לא יעשה הבדלה משמעותית בין אישה שנישאה מחדש לבין אישה שמקיימת חיים משותפים עם גבר אחר אחרי הגירושין כיוון שבפועל מדובר על אותו הדבר בדיוק. לכן האישה צריכה לדעת כי דמי המזונות שהיא מקבלת מהגבר לא יהיו לעד וגם הרף שלהם אינו קבוע.
 from vered-levi.tumblr– Feed 

תגובות

  1. שמחתי מאוד למצוא את Dr.Oduduwa איות כישוף איש קסם צור קשר עם הבלוג המקוון כדי לעזור לי במנות אהבה קסומות למשוך אהבה לשעבר בחזרה, עקבתי בקפידה אחר כל ההוראות שלו תפילות שלב אחר שלב והשראות שעשיתי בעצמי בבית שלי. עם נרות דולקים בלילה. דוקטור אדודה אומר לי כל מה לעשות בביתי בתפילות לילה אוהב תהליך כתיב. עשיתי הכל כמצווה. זה התחיל לעבוד בשבילי, תוך כמה שעות אחר כך קיבלתי שיחת טלפון מאיש בעלי, הייתי כל כך מופתעת ומזועזעת מכיוון שהוא הפסיק להתקשר או לשלוח לי הודעות מאז לפני 3 חודשים, עכשיו אני מייד מבצע תפילות איות אהבה שלי הבעל אנדראה חזר הביתה להתנצל בפני, אני כל כך שמחה עד כמה חלק האהבה עובד על בעלי באופן חיובי תוך יומיים שהוא שוב בבית. כרגע בעלי ואני חיים שנינו מאושרים באהבה יותר מתמיד. אני משמח לאדם הגדול ד"ר אדודווה את כשרונותיו המחוננים. בהתחלה חששתי מספק, אבל אני מנסה את זה וזה יעבוד לטובתי.
    אני ממליץ בכנות על Dr.Oduduwa לכל מי שמבקש להחזיר את יחסי האהבה האבודים או כישוף האהבה למציאת בן זוג אהבה אמיתי. (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת