כיצד נקבעים דמי מזונות ילדים



דמי מזונות לילדים נקבעים לפי מספר רב של פרמטרים. גיל הילדים, ההכנסה של האב, ההכנסה של האם וכמובן הצרכים של הילד, כל אלו משמעותיים מאוד לגבי גובה דמי המזונות. זה הזמן להבין כיצד נקבעים דמי המזונות ומי בכלל זה שקובע אותם בסופו של דבר.

גיל הקטין הוא פרמטר חשוב במיוחד

דמי המזונות נקבעים על ידי השופט בבית המשפט לענייני משפחה. עו"ד גירושין יכול לעזור לכם לקבל דמי מזונות נמוכים יותר אך כמובן שזה לא תמיד תלוי אך ורק בו וכמו כן יש לזכור כי דמי המזונות הללו מגיעים לילדים שלכם, ולא לאישה שממנה התגרשתם, דבר שמשפיע גם כן על ההחלטה. כמו כן גם השופט יחליט על גובה דמי המזונות לפי פרמטרים שונים כאשר אחד מהם יהיה כמובן גיל הילד. עד גיל 6 האם נהנית מחזקת הגיל הרך, בגיל זה ההוצאות יהיו פחות גבוהות מהעתיד. עם זאת עדיין דמי המזונות יהיו לפחות 1500-2000 שקלים. כאשר הילד יתבגר ויגיע לגיל 6 דמי המזונות יעלו לפי הצרכים שלו וכאשר יגיע לגיל 18 וישרת בצבא, בדרך כלל הם ירדו דרמטית עד כדי שליש בלבד.


ההשתכרות בפועל ובפוטנציה של האב

ההשתכרות של האב בפועל היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר שיש. אמנם יש אנשים שלא מסכימים עם העובדה שהאב צריך לשלם את רוב דמי המזונות ובאמת יש בכך אי צדק די גדול ברוב המקרים אך בתי המשפט לאחרונה פוסקים יותר ויותר על דמי מזונות משותפים. בכל מקרה חשוב להבין כי אם האב מרוויח סכומי כסף גבוהים מאוד הוא גם יצטרך לשלם הרבה בדמי המזונות לילדים. כמובן שגם דמי המזונות לאישה צפויים להיות גבוהים יותר אך זה נושא אחר. כמו כן חשוב לזכור כי גם ההשתכרות שלו בפוטנציה חשובה, כי לעתים לפי תפקידו הוא יכול להרוויח הרבה יותר בעתיד.

ההשתכרות של האם משמעותית גם היא

פוטנציאל ההשתכרות של האב וההשתכרות שלו בפועל הם גורמי השפעה גדולים מאוד על דמי המזונות אך חשוב לזכור כי גם להשתכרות שלה אישה בפועל ובפוטנציה יש השפעה גדולה על כך. אם האישה מרוויחה יפה מאוד ולעתים אפילו יותר מהבעל, היא תצטרך לחלוק עמו את ההוצאות על דמי המזונות. דמי המזונות במצב כזה יהיו גבוהים מאוד אך לעתים מגיעים להסכמות שונות על המימון בעיקר כאשר מדובר משכורות יפות מאוד של בני הזוג. כמו כן חשוב לזכור כי ההשתכרות יכולה להשתנות וזו עילה גם לשינוי דמי המזונות.

הצרכים האלמנטריים והאחרים של הילד

בנוסף למשכורות ולהכנסות השונות של הגבר והאישה חשוב לזכור כי יש לילד גם צרכים אחרים. הצרכים יכולים להיות משמעותיים הרבה יותר משני הגורמים האחרים כי הצרכים שלו יכולים גם להיות רפואיים. אמנם יש צרכים מסוימים שקשורים באיכות החיים לכל ילד כמו למשל החוגים שהוא היה רגיל ללכת אליהם והבגדים שהוא היה קונה אך לרוב מדובר על צרכים משמעותיים יותר כמו למשל המגורים שלו, הצרכים הרפואיים שלו וכן הלאה. למשל, אם לילד יש צורך בטיפולים יקרים מאוד אז האב יצטרך לשלם עליהם בנוסף כמו שהאם תצטרך לשלם.

כמות הילדים משפיע על דמי המזונות

ככל שיש יותר ילדים כך דמי המזונות יגדלו. כמו כן ככל שיש יותר ילדים כך ההוצאות של האבא על שכר הדירה או המשכנתא שכלולים בדמי המזונות יהיו גבוהים יותר. אם מדובר בילד אחד הוא יצטרך לשלם 33 אחוזים משכר הידרה, אם מדובר בשני ילדים הוא יצטרך כבר לשלם 40 אחוזים, שלושה ילדים ידרשו ממנו לשלם 50 אחוזים וכן הלאה. אמנם האחוזים לפי כמות הילדים יכולים להשתנות אך זו רק דוגמה להמחשה. עו"ד גירושין כמובן יסביר לכם הכל וגם יוכל לשנות את דמי המזונות בהתאם לשינוי בפרמטרים אלו.
 from vered-levi.tumblr– Feed 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת