מה תפקידו של עו"ד משפחה במשמורת משותפת

עו"ד משפחה הוא אחד מעורכי הדין החשובים והמשמעותיים ביותר שיש עבור הלקוחות שלו. אין ענין סבוך יותר מאשר ענייני גירושין וגם במקרה שבהם ההורים מחליטים על משמורת משותפת יש לו עבודה לא פשוטה. מתי צריך אותו ולמה בכלל? כל התשובות בדרך אליכם.

מהי משמורת משותפת?

על סכסוכים משפטיים בין בני זוג בעת גירושין כל אחד מאיתנו שמע, ומי שלא שמע היה יכול להתרשם מהם בסרטים או בסדרות. בסופו של דבר כולנו היינו שמחים להתגרש בצורה הרבה יותר נעימה אך בסופו של דבר זה לא תלוי בנו אלא גם בבני הזוג. עם זאת, אחד ההישגים הגדולים ביותר של החברה הישראלית מתרחשת בשנים האחרונות והיא מגמה של רצון למשמורת משותפת של בני הזוג. במקום לקבוע משמורת לאחד מבני הזוג והסדרי ראייה לאחר, שני ההורים לוקחים חלק שווה בגידול הילדים מה שמציב את טובת הילד לפני הכול.
מה תפקידו של עו"ד משפחה במשמורת
משותפת?
גם כאשר מחליטים על משמורת משותפת אי אפשר להתעלם מהעובדה שעורך דין הוא זה שחייב להיות שותף להסכם. יש לכך כמה סיבות כאשר הסיבה הראשונה היא, שכמו כל הסכם, מדובר בהסכם שיכול להשתמע לכאן או לכאן וחייב להיות מוצג בפני שופט לעבור אישור של עורך דין. מדובר בהסכם בכתב ולא במשהו שבעל פה, לכן יש צורך לכתוב את הסעיפים בצורה ברורה. יכול להיות שבהמשך תהיה הסתייגות של אחד מהצדדים לגבי ההסכם שנכתב ויכול להיות שיהיו בעיות בהווה שלא צוינו בהסכם, כמו למשל טיסה של אחד מבני הזוג לחו"ל וכולה.
תפקיד מהותי במימוש ההסכם
כמו כל הסכם, תמיד יש יוצאים מן הכלל ויכול להיות שתהיה בעייתיות מאוד חמורה בגלל זה. יכול להיות שאחרי שנחתם ההסכם הוא לא ממומש כפי שבני הזוג חשבו שהוא ימומש ואחד מהם מקופח. במצבים כאלו עו"ד משפחה יכול לעזור להבהיר לבני הזוג מה המשמעות של אי עמידה בהסכם ולסייע להם בכל מה שקשור למימוש שלו בפועל גם באופן הפרקטי וגם באופן הבירוקרטי. לעתים, בני הזוג מחליטים על דעת עצמם להפר חלק מהתנאים בהסכם, כמו למשל תקופה מסוימת שנהיית ארוכה ותמידית בה בן זוג אחד מחליט לוותר על חלק מהמשמורת שלו מה שבהמשך יכול לשחק לרעתו כשירצה לקבל את חלקו בחזרה, וזוהי רק אחת הדוגמאות.
תמיד כאן כדי שיהיה אפשר לשנות
משמורת משותפת יכולה להיות בעייתית עד כדי כך שיהיה צורך לשנות אותה. אמנם אף אחד לא מעוניין לשנות משהו שיהיה לרעתו אך לעתים השינוי הזה מתבקש ולאו דווקא בא לגרום נזק לאחד הצדדים. לעתים ההסכם שנחתם על המשמורת המשותפת לא רלוונטי עוד בפועל ויש צורך לנסח אותו מחדש כיוון שגם הסטטוס של בני הזוג יכול להשתנות בהתאם.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת