למה תהליך גירושין לא חייב להיות כל כך ארוך?

רוב בני הזוג הנשואים מתייחסים להליך גירושין בתור פרויקט מורכב שדורש השקעה של זמן, אנרגיות, סבלנות ומשאבים. החשש מפני אורכו של הליך הגירושין למעשה מונע מחלק מבני הזוג לעבור אותו וכך פוגע באיכות החיים שלהם. עם זאת, סקירה יסודית של המצב חושפת שהליך הגירושין ממש לא חייב להיות כל כך ארוך ושיש הרבה דרכים להתמודד איתו.

הסיבה העיקרית לכך שתהליך גירושין לא חייב להיות כל כך ארוך היא שיש דרכים מגוונות לפתור את המחלוקת. כך לדוגמא ניתן לפנות למגשר גירושין על מנת לנסות להגיע להסכמה, לפעול בצורה משותפת כדי לרכז את כל הבעיות תחת קורת גג אחת ורק לאחר מכן להגיש בקשה לגט בבית הדין הרבני או לפנות לבית המשפט לענייני משפחה.

היתרונות של מגשר גירושין

הליך הגירושין לא חייב להיות כל כך ארוך כי המגשר יודע בדיוק מה צריך לעשות על מנת לקצר אותו. הנה למשל חלק מהפעולות המבוצעות על ידי מגשר גירושין עבור בני הזוג:
א. הבהרת אינטרסים – במהלך הגישור מנסה המגשר להביא את הצדדים למצב שבו הם מסוגלים  להצביע על האינטרסים הנפרדים והמשותפים שלהם. לאחר הבהרת האינטרסים קל הרבה יותר לעבור את הליך הגירושין בהצלחה ולקצר את הבעיות הנלוות אליו.
ב. הצגת דרכי פעולה – ברמה הפרקטית, מגשר גירושין מציג בפני הצדדים דרכי פעולה אפשריות. הוא מראה להם מה ניתן לעשות על מנת לפרק את התא המשפחתי בלי לפגוע בילדים, איך להתחיל הליך גירושין שלא יגרום להפסד כספי ובעיקר במה להתמקד על מנת לחסוך זמן יקר.
ג. תרגום הפתרון להסכם – בני זוג בהליך גירושין מגלים לעיתים קרובות שהם משקיעים חלק ניכר מהזמן בניסוח הסכם משפטי, גם אחרי שכבר הגיעו להסכמה עקרונית. כאן הפתרון של מגשר גירושין הוא לתרגם את הפתרון להסכם וכך לחסוך עבורם את עוגמת הנפש.


לצד האמור לעיל, משתלם לפנות לאיש מקצוע והוצאה של בין מאות לאלפי שקלים על שירותיו של מגשר גירושין היא השקעה משתלמת מאוד.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת