איך משקמים מערכת יחסים בנישואין?

מערכת יחסים שעולה על שרטון עלולה לערער את התא המשפחתי ולפגוע גם בילדים. מצד שני, יש הרבה מקרים בהם ניתן לשקם את מערכת היחסים ולהחזיר אותה למסלול. הנה כמה דרכים לעשות זאת

מערכת יחסים דורשת מטבע הדברים המון מאמץ ותחזוקה. הבעיה היא שלא כל הזוגות מצליחים לעשות זאת לאורך זמן, מה גם שבקרב גברים ונשים נשואים ישנם קשיים שנובעים מהתא המשפחתי. הורים לילדים למשל צריכים לפנות זמן על מנת לבלות אחד עם השני, בני זוג שחיים יחד עשרות שנים ברצף לא תמיד מצליחים למצוא דרכים להבעיר מחדש את אש האהבה ויש גם כאלה שרוצים לפרק את הנישואין בשביל ריגושים חדשים.


על אף האמור לעיל, לא חייבים לקחת כמובן מאליו מצב שבו מערכת יחסים בנישואין עולה על שרטון ופוגעת ביציבות התא המשפחתי. רגע לפני שפונים למגשר גירושין ומתחילים בתהליך מול בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני, יש לפחות כמה דברים שאפשר לעשות:

א. יציאה לחופש – הפתרון המהיר והזמין ביותר הוא לרענן את השגרה הלוחצת והשוחקת. בני זוג יכולים לצאת לחופש, לטוס לחו"ל ולהשאיר את הילדים אצל חברים ובני משפחה. לעיתים אפילו חופשה קצרה מזכירה לבני הזוג למה הם אוהבים אחד את השני ומדוע כדאי להם להמשיך להתאמץ כדי להישאר יחד.
ב. שיחה פתוחה – מחקרים מראים שתקשורת לקויה היא הגורם מספר אחד לפגיעה במערכת יחסים ממושכת. כאשר התקשורת לא טובה והמסר לא עובר בין המוען והנמען, בני הזוג מוצאים את עצמם מתמודדים עם תחושת תסכול וחוסר אונים. בשביל לשקם את המצב הקיים הם יכולים לערוך שיחה פתוחה ובמידת הצורך להתייעץ עם אנשי מקצוע.
ג. הפסקה יזומה – בני זוג לא צריכים לחשוש מהפסקה יזומה של מערכת היחסים. הפסקה כזו יכולה להיות הזדמנות מצוינת לעשות חושבים, לנוח, להירגע ולראות את הדברים בפרספקטיבה מעט שונה. הפסקה יזומה גם לא חייבת להיות ארוכה ולעיתים ניתן להסתפק בכמה ימים בלבד בשביל לחזור במלוא המרץ למערכת היחסים.

מתי פונים למגשר גירושין?

פנייה למגשר גירושין מתבצעת בדרך כלל כאשר בני הזוג מנסים כמה דרכים לשקם את מערכת היחסים אך לא מצליחים. עם זאת, התפקיד של המגשר הוא לא לפרק את התא המשפחתי אלא להיפך. הוא יכול לעזור לבני הזוג לחלק את הרכוש ואת המשמורת, להסביר להם על המשמעויות הכלכליות של הליך הגירושין ולמעשה לחסוך עבורם את עוגמת הנפש של ביקור בבתי דין רבניים או בבתי משפט לענייני משפחה.

כמו כן, ניתן לפנות למגשר גירושין רגע לפני שמחליטים להתגרש ועוד לפני שמגישים בקשה לגט. ביקור אצל המגשר מעניק לבני הזוג הזדמנות אחרונה לחשוב מחדש על מערכת היחסים ואולי לשקם אותה לפני שיהיה מאוחר. 

המאמר איך משקמים מערכת יחסים בנישואין? פורסם לראשונה בבלוג
from vered-levi.tumblr– Feed

https://vered-levi.tumblr.com/post/163167150634/%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%9E%D7%A9%D7%A7%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%99%D7%97%D7%A1%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%90%D7%99%D7%9F

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת