האם יש סיכוי לאהבה?

 הדרך לזוגיות מאושרת יותר

זוגיות מאושרת נמדדת על פי שורה ארוכה של פרמטים, אך בני זוג שחווים אותה בדרך כלל יודעים במה מדובר. השאלה המתבקשת היא האם יש סיכוי לאהבה גם בקרב בני זוג שנמצאים בקשיים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל קושי מעיד על הצורך בגירושין ולעיתים קרובות ניתן להתמודד עם האתגר ואפילו לצאת ממנו מחוזקים יותר.


הנה כמה פתרונות שרלוונטיים עבור מי שמוכן ללכת בדרך הארוכה אך המשתלמת לזוגיות מאושרת:

א. פנייה לאנשי מקצוע – יש מגוון רחב של אנשי מקצוע שישמחו לעמוד לרשות בני זוג שחווים קשיים. אפשר להתחיל עם פנייה לייעוץ זוגי, לשלב מגשר גירושין או לערב גם פסיכולוג משותף.
ב. החלפת השגרה – השגרה היא האויב הגדול ביותר על מערכת יחסים. השגרה נוטה לשחוק את האהבה והיא עלולה להוריד לטמיון שנים של השקעה ברומנטיקה. הפתרון בהקשר הזה הוא להחליף את השגרה ולשנות אותה לעיתים קרובות. אפשר לעשות זאת באמצעות חופשה בחו"ל, מעבר לעיר אחרת, החלפת דירה ועוד.
ג. מעורבות חברים ובני משפחה – הדרך לזוגיות מאושרת יותר לא עוברת רק בהתייעצות עם אנשי מקצוע כמו מגשר גירושין, אלא גם במעורבות של חברים ובני משפחה. במילים אחרות, בני הזוג לא אמורים להתמודד לבדם עם הסיטואציה. הם יכולים וצריכים לערב אנשים שמכירים אותם וכך לשמוע חוות דעת נוספת.


היתרון של מגשר גירושין

מי שבכל זאת מחליט לסיים את מערכת היחסים צריך לפגוש מגשר גירושין לפני שהוא מגיש בקשה מסודרת לרבנות או לבית הדין לענייני משפחה. התפקיד של המגשר הוא לזהות את הקונפליקט בין הצדדים ולנסות לגשר על הפערים בתפיסת העולם. היתרון של מגשר גירושין הוא שמדובר בתפקיד לא מחייב, לכן הצדדים ניגשים אליו בהסכמה מלאה. כל אחד מהצדדים שומר על ראש פתוח תוך כדי ההתייעצות עם המגשר והתוצאות עשויות להיות מפתיעות.


בשורה התחתונה, השאיפה לזוגיות מאושרת משותפת לאנשים בכל רחבי העולם. יש סיכוי לאהבה כל עוד מבצעים את הפעולות הנכונות ולא מתביישים לבקש עזרה או מעורבות של אנשים אחרים. 

from vered-levi.tumblr– Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת