לא מוכרחים להתגרש! הדרך הטובה להישאר ביחד

פנייה אל עו"ד גירושין ופתיחת תיק ברבנות או בבית הדין לעבודה הם מטבע הדברים השלב האחרון בתהליך ארוך של התלבטויות וחששות. כל זוג שנתקל במהמורה במערכת היחסים שואל את עצמו האם להתגרש, אך כמובן שזו לא האופציה היחידה שעל הפרק. יש לפחות כמה פעולות שניתן לעשות כדי להגדיל את הסיכוי להישאר ביחד:
א. ייעוץ זוגי – הפתרון הכי זמין ופחות מחייב הוא לפנות לייעוץ זוגי. הייעוץ ניתן על ידי מטפליםם שמוסמכים לכך והוא לא מחייב אף אחד מהצדדים. אפשר כמובן לשלב ייעוץ זוגי עם ייעוץ מקצועי של עו"ד גירושין, אך כדאי לזכור שמדובר על שני שירותים שונים לחלוטין. הייעוץ הזוגי מתמקד בהיבט הפסיכולוגי של מערכת היחסים, בעוד הייעוץ של עורך דין הוא מטבע הדברים משפטי וחוקתי בלבד.

ב. פסק זמן – יש בני זוג שאחרי מערכת יחסים ארוכה מאוד מחליטים לקחת פסק זמן. בתקופת פסקק הזמן הם יכולים לפגוש אנשים אחרים, להתרענן, לנסוע לחו"ל, לבלות עם הילדים ועם המשפחה המורחבת ועוד. רבים מהם גם חוזרים אחד לזרועות השנייה בתום פסק הזמן ומערכת היחסים מתחזקת. כדאי לשקול פסק זמן לפני שמחליטים להתגרש ולא למהר להסיק מסקנות בגלל תקופה לא טובה.
ג. החלפת סגנון של מערכת יחסים – יש כיום מגוון רחב של מערכות יחסים מקובלות. כל זוג יכול למצוא את מערכת היחסים שמתאימה לו ואולי לחסוך את הצורך בגירושין. החלפת סגנון של מערכת יחסים מקובלתת בקרב אנשים דתיים וחילוניים, צעירים ומבוגרים, זוגות עם או בלי ילדים ובכל רחבי העולם.
מתי בכל זאת פונים אל עו"ד גירושין?
כמובן שבמקרים בהם מערכת היחסים עולה על שרטון ולא צפויה התאוששות, אין ברירה אלא לפנות לעורך דין. חשוב שזה יהיה עו"ד גירושין מנוסה ומקצועי בעל מיומנות מוכחת.

אפשר לקבל המלצות על עורכי דין מן הסוג הזה ולהגיע אליהם לפגישת היכרות. ברוב הפעמים יעדיפו בני הזוג להגיע לפגישה עם עורך דין בנפרד, על מנת להשאיר אפשרות לכך שיצטרכו את שירותיו בהליך הגירושין. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת