עו"ד משפחה - כל מה שאתם צריכים לדעת רגע לפני גירושין

הליך גירושין מתאפיין מטבעו ברגישות גבוהה והשקעה של זמן, אנרגיה, כסף ומשאבים. הדרך הטובה ביותר לעבור את התהליך היא בליווי עו"ד משפחה. עם זאת, יש כמה דברים שצריך לדעת לפני שמתחילים את הליך הגירושין ובוחרים עורך דין מן הסוג הזה:

א. התאמת הייעוץ לאופי המקרה – אין עורך דין אחד שמתאים לכולם ויש חשיבות גדולה להתאמת שירותי הייעוץ לאופי המקרה. עורך דין ברמה גבוהה יידע לקרוא את המפה ולהעמיד לרשות הלקוחות הרבה יותר מעובדות, חוקים, תקנות ופסקי דין.

ב. התמחויות והכשרות נוספות – אתם צריכים לדעת שיש עורכי דין עם התמחויות נוספות שלא כוללות רק דיני משפחה. התמחויות מסוימות כמו גישור, בוררות ונוטריו יכולים לסייע לבני זוג שזקוקים לשירותים כאלה. הדבר החשוב הוא להכיר מראש את סל ההתמחויות של עו"ד משפחה ולבחור אותו תוך התייחסות לשיקולים השונים.

ג. זמינות לפגישות ושיחות טלפון – הטעות הנפוצה היא להתייחס בביטול להליך הגירושין ולחשוב שמעורבות של עו"ד משפחה פותרת את הלקוח מפגישות ושיחות טלפון. בפועל, אתם צריכים לבדוק את הזמינות של עורך הדין עבורכם לפני כל דבר אחר. כדאי לכם לדעת מראש האם שיחות טלפון עם עורך הדין כרוכות בתשלום, תוך כמה זמן ניתן לפגוש אותו במקרי חירום ומי עומד לרשותכם עם תשובות לשאלות.


מהם שלבי הליך הגירושין?

מלבד האמור לעיל, כדאי שתדעו גם מה אופיו של הליך הגירושין. כך תוכלו לערב עו"ד משפחה בזמן הנכון ולמנוע מעצמכם עוגמת נפש מיותרת. קחו בחשבון שיהודים בישראל צריכים לפנות למערכת בתי הדין הרבניים לצורך פתיחת תיק, אך קיימים גם צעדים מקדימים שאותם תצטרכו לבצע. צעדים אלו כוללים ביו היתר בחירת ייעוץ וייצוג משפטי, בחירת ערכאה שיפוטית וניסוח הסכם גירושין במידה ומגיעים להסכמה.

בנוסף, יש משמעות לאופי האישי של עו"ד משפחה ולדינאמיקה בינו לבין הלקוחות. בחרו עורך דין שנעים לשוחח אותו וכזה שיש לכם איתו שפה משותפת. כך תדאגו לתקשורת נוחה לאורך התהליך ותוכלו לעבור אותו בהצלחה ובמהירות. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת