אלו הדברים שאתם צריכים לדעת בעריכת הסכם גירושין

הסכם גירושין והשלכתיו לעתיד


גירושין היא מילה די חזקה שכל משפחה מנסה להימנע ככול הניתן מלדבר עליה וכל זוג רואה בה אפשרות אחרונה. אך תהליך הגירושין מגיע לכשליש מהזוגות הנשואים במדינת ישראל ונדמה לעתים כי אמנם היא אפשרות אחרונה אך בלתי נמנעת. עם זאת, כאשר עורכים את הסכם הגירושין, מעבר לעובדה שתהיו חייבים להיעזר בעו"ד דיני משפחה, תהיו חייבים להבין את משמעות ההסכם בעצמכם ולהפנים את המסמך עליו אתם חותמים. העסקה לא תמיד תיראה צודקת וכמעט כל פסק דין משפטי בסופו של דבר תצטרכו להתפשר במידה כזו או אחרת, ידיעה של הדברים החשובים מראש תתרום לתהליך ותפזר לכם את הערפל.




אלו הדברים שאתם צריכים לדעת בעריכת הסכם גירושין?


·         בעת חתימה על הסכם גירושין, אל תחשבו רק על ההווה אלא על העתיד. עו"ד משפחה יעזור לכם להבחין בסעיפים המדויקים וכיצד הם ישפיעו על העתיד הקרוב והרחוק למשל בגדילת הילדים או ברכוש המשותף. לעתים הסעיפים יכולים להיראות לנו טובים אך בהמשך הם לא ידברו על נושאים חשובים כמו מעבר של אחד ההורים לחו"ל יחד עם אחד הילדים, עלייה בשווי של רכוש מסוים כמו דירה ועוד.
·         לפעמים נדמה לכם שתחתמו על הסכם מסוים או הניסוחים יהיו בעייתיים מאוד. ניסוח משפטי הוא עניין שבית המשפט שם לב אליו מאוד ועל כל מילה וכל אפשרות ניסוח צריך להתייחס בתשומת לב וללא השתמעות לשתי פנים. כעבור מספר שנים הסעיפים יכולים להתפרש בצורה אחרת מה שיוביל אתכם לצרות ולכוונות אחרות מרגע החתימה לכן צריך לחשוב מחוץ לקופסה יחד עם עו"ד דיני משפחה ותיק שמנוסה בתחום.

נסו להגיע להסכם בכוחות עצמכם בליווי עורך דין


אם הזוג שמעוניין להתגרש לא יגיע להסכם בכוחות עצמו, בית המשפט יצטרך להכריע בקרב משפטי לא נעים שרק ילהיט עוד את האש בין בני הזוג. מומלץ לנסות להגיע להסכם זה עם זה בליווי עו"ד דיני משפחה ולא לתת את כל משקל ההחלטה העיקרי לבית המשפט וכך שני הצדדים לא יקבלו את אשר ירצו.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת