עוד משפחה לעריכת הסכם גירושין

עו"ד משפחה יכול לעזור לכם לערוך הסכם גירושין שיהיה טוב לשניכם. כיצד זה מתבצע? עד כמה ההסכם חשוב? האם ההסכם בר שינוי? הנה כל התשובות החשובות לגביו.

מהו הסכם גירושין ומה חשיבותו?

הסכם גירושין הוא למעשה ההסכם שהזוג ינסח בסוף התהליך המשפטי והוא זה שיקבע את העתיד של הרכוש המשותף שלהם או הילדים המשותפים שלהם. למעשה הסכם גירושין יכול להיות מנוסח על ידי השופט אחרי סערה משפטית ארוכה מאוד שנמשכה כמה חודשים, כאשר כל צד רוצה לזכות בכמה שיותר נקודות יתרון, או כאשר הם מנסחים אותו ביחד. ההסכם יהיה חשוב מאוד לעתיד שלהם למרות שנפרדו דרכם בעיקר כאשר יש להם הרבה דברים משותפים ובראש ובראשונה ילדים. עדיף לערוך את ההסכם ביחד ולקבל את ההחלטות זה עם זה מאשר להילחם זה בזה בבית המשפט.



מדוע חשוב לערוך אותו עם עו"ד?

חשוב מאוד לערוך את ההסכם עם עו"ד ולא לבד ולמעשה גם ככה השופט יצטרך לאשר אותו. כאשר עו"ד משפחה נכנס לתמונה, הוא יעזור לכם לנסח אותו בצורה נבונה כך שבעתיד לא יהיו איתו בעיות. למרות שיש הסכמים שנחתמים ברוח טובה ונדמה כי הכול יהיה טוב בעתיד, בעתיד יכול להיות שדווקא העניינים ישתנו. לכן יש חשיבות לערוך אותו בצורה שמנוסחת משפטית היטב ועם עו"ד משפחה שמכיר אץ התחום כבר שנים רבות. כך אפשר להימנע עד כמה שניתן מבעיות וחיכוכים בהמשך. חשוב מאוד לעבוד עם עורך דין מומלץ כי מדובר על נושא רגיש מאוד שיקבע במידה משמעותית את איכות חייכם.

כיצד עורכים את הסכם הגירושין?

הסכם גירושין אינו הסכם פשוט וגם אינו קצר. בסופו של דבר ההסכם יכול להיות פרטני מאוד עד לרמה הכי אישית שיש ועד לסעיפים שבני הזוג יתעקשו עליהם באופן שלא יובן לאנשים חיצוניים. ההסכם צריך לדבר על כל מה שמשותף לבני הזוג אך יש שלושה נושאים עיקריים שעליהם יש להחליט. הנושא הראשון הוא כמובן הילדים. איפה הילדים ילמדו? מתי הם יהיו אצל האבא? מתי הם יהיו אצל האם? באיזה בית ספר הם ילמדו? מה לגבי נסיעות לחו"ל? החלק השני הוא הרכוש המשותף כאשר דווקא השלב הזה עובר די בקלות אם נפרדים ברוגע. החלק השלישי מדבר על דמי המזונות לילדים ולאישה.

האם ההסכם יכול להשתנות?

הסכם גירושין יכול להשתנות אך זה כמובן תלוי בהסכמה הראשונה של בני הזוג. אם הם יסכמו שההסכם משתנה אחרי מספר שנים או כאשר יש שינוי כלשהו במצב של אחד מבני הזוג אז כמובן שהוא יכול להשתנות. בכל מקרה אחר השינוי יצטרך להיות מאושר על ידי שני הצדדים יחד, כי אם לא הוא לא יאושר באופן משפטי. חשוב לזכור כי מי שמפר את הסכם הגירושין יכול למצוא את עצמו בקנסות גבוהים מאוד ולעתים אף לאבד את המשמורת שלו. לכן יש חשיבות רבה לניסוח ההסכם הראשוני כך ששני הצדדים יהיו מרוצים.

עדיף לערוך את ההסכם ביחד

תמיד עדיף לערוך את ההסכם ביחד עם בן או בת הזוג ולא לבד. הסיבה לכך מורכבת מכמה חלקים כאשר בראש ובראשונה אפשר לקבל החלטות טובות יותר בצורה הזו. הילדים שלכם בסופו של דבר יסבלו הרבה יותר מכם כאשר ההסכם לא ייטיב עם שני הצדדים, הם יכולים להרגיש לכודים ביניכם וזה הדבר הכי גרוע שיקרה. שנית, הרבה יותר נעים להתגרש כאשר הרוח טובה ואין יחסי מרירות ביניכם. שלישית, עריכת הסכם כזה ביחד זולה הרבה יותר.
 from vered-levi.tumblr– Feed 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת