מי מחזיק בילדים בעת גירושין?

הנושא הכי כאוב בגירושים הם הילדים וכשהם נכנסים לתמונה כל 'קרב הגירושין' הופך להיות הרבה יותר קשה. עו"ד גירושין יכול לנסות לעשות את המיטב כדי שהילדים יהיו בחזקתו של הצד שהוא מייצג אך לעתים השופט שנותן את המילה האחרונה יחשוב אחרת.



ילדים זה שמחה גם כשהם לא איתך

אין ספק שהאהבה לילדים היא האהבה הכי חזקה שיש וזה דבר שהוא לא רק פסיכולוגי, התנהגותי וחברתי אלא ביולוגי. הילדים שלנו הם האוצר שלנו, ואנו הבאנו אותם לעולם עם אדם שיכול להיות שדעתנו עליו הייתה מוטעית או שהיא פשוט השתנתה עם השנים. גם אם יש זוג שלא מסתדר בכלל זה עם זה ולעתים אפילו מגיע לרמות של שנאה הדדית, הילדים תמיד יישארו הדבר הכי חשוב עבור כל צד. זו הסיבה מדוע הם הופכים להיותה נושא העיקרי בכל משפט גירושין בין אם מדובר על בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. עו"ד המתעסק בדיני משפחה משתמש בכל הנשקים שיש לו כדי לזכות במשמורת אך לא תמיד זה יכול לעזור.

מי מחזיק בילדים בעת גירושין?

·         אם הילד קטן מגיל 6, המשמורת הולכת באופן אוטומטי לאימא, כאשר לאחרונה בית המשפט החל לפסוק על משמורת אוטומטית לאם רק עד גיל שנתיים. הסיבה לכך היא שהילד צריך את אמו בשלב הזה לצרכי הנקה כאשר עניין זה מעורר לא מעט מחלוקות.
·         המשמורת על הילד או הילדים תהיה בהתאם למצבם של בני הזוג. רמת הזמינות של ההורה יכולה להשפיע על החלטת השופט, מצבו הרפואי, מקום מגוריו, שגרת חייו, יכולתו של ההורה להיות הורה טוב, הקשר עם הילד ועוד פרמטרים נוספים יכולים להשפיע.
·         דעת הילד תישקל רק אם הילד מעל גיל 10 כאשר גם בגיל זה לא בטוח שהוא יידע מה טוב בשבילו ושיקול דעתו מוטעה, דבר שנלקח בחשבון.

הסדרי הראייה והחשיבות שלם

כצד אחד מפסיד במשמורת על הילדים הוא לכל הפחות מתנחם בהסדרי הראייה שייטיבו עמו. ברוב המקרים זהו האבא שזוכה להסדרי ראייה בעוד האימא היא זו שמקבלת את המשמורת, כאשר המקרים האלו יכולים להיות שונים בין סיטואציה לסיטואציה כאשר כל מקרה לגופו. הסדרי הראייה יכולים להיות פעמיים בשבוע, שלוש פעמים בשבוע, פעם בשבועיים ולמעשה כמה שהשופט יחליט בהתאם למצב של בני הזוג והילדים והתנאים האובייקטיביים לגבי סביבתם, עבודת האבא ועוד פרמטרים דומים לתהליך קביעת המשמורת עצמה.

האם המשמורת והסדרי הראייה קבועים?

למרות שעו"ד גירושין לא הצליח לזכות בקרב החשוב מכול ולהשיג את המשמורת בעבורכם, יחד עם הטיעונים שאתם והוא סיפקתם לו, יש סיכוי שהדבר ישתנה בעתיד. הסדרי ראייה ומשמורת הם לא דברים קבועים והכול יכול להשתנות בעתיד בהתאם למצב של האבא ושל האימא. מעבר לחו"ל של אחד ההורים, כניסה לכלא או למעצר, הידרדרות במצב הגופני והרפואי ואפילו התמכרות לסמים או לאלכוהול, כל אלו ועוד רבים אחרים יכולים להפוך את המצב הקיים ולשנות את התמונה.
 from vered-levi.tumblr– Feed 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת