איך מתגרשים כשיש ילדים ברקע

גירושין עם ילדים: סיפור אחר לגמרי

לצערנו תהליכי גירושין הם תהליכים מאוד נפוצים במדינת ישראל ועו"ד גירושין הוא אחד המקצועות הכי פוריים שיש. יותר עשירית מהזוגות מתגרשים בסופו של דבר והגירושין לא תמיד נעימים וחלקים. בדרך כלל גירושין שעוברים בצורה חלקה בלי מקרים קיצוניים מידי או זעם בבית המשפט הם תהליכי גירושין שלא זוגות ללא ילדים ובעיקר זוגות שעוברים תהליכי גישור ולא ישר הולכים לבית המשפט. גירושין עם ילדים לעומת זאת הוא תהליך אחר לחלוטין כי כאן אין רק חלוקה של רכוש ומבט לעתיד נקי מבן הזוג ממנו נפרדנו אלא עתיד שתמיד יישאר משותף בצורה חלקית עם ילד משותף. ילדים תמיד הופכים להכול יותר רגיש ויש צורך לשים לב גם להחלטות שמתקבלות לגבם וגם לנוכחות שלהם והשיתוף שלהם בתהליך.





איך מתגרשים כשיש ילדים ברקע?

·         כשיש ילדים חשוב מאוד להתייחס אליהם כחלק מהתהליך. אי אפשר לבצע את כל ההחלטות בלי לקבל את דעת הילדים או את מה שהם צריכים, כמובן בהתאם לגיל שלהם. עו"ד גירושין מקצועי יידע כיצד לטפל בנושא מבחינת מצבם של הילדים בכל התהליך. ילדים יכולים להיות מאוד רגישים בתקופה כזו, בעיקר בגילאים צעירים כשאינם עוד בוגרים, בין גיל 7-8 ועד גיל 13. תהליך גירושין של הורים יכול לשבור את הילד מבחינה נפשית ולכן חשוב לא להחמיר את ה נזק לאחר מכן ולספק את מה שטוב לו.
·         מבחינת ההחלטות שמתקבלות בתהליך הגירושין, עו"ד גירושין יכול לספק לילד את מה שהוא צריך. יש הרבה החלטות שיהיו משמעותיות ביותר עבור הילד כמו למשל הסדרי הראייה עם הצד שלא זכה במשמורת, דמי המזונות שהוא יקבל עד גיל 18 וכן הלאה. אסור שהילדים ייקלעו למצב בו חסר להם דבר מה ולכן חשוב שדמי המזונות שהם מקבלים יהיו ראויים ומספיקים, שסביבת הילד לא תיפגע ולא יהיו שינויים קיצוניים בשגרה שלו ובמעגלים החברתיים שלו.

טובת הילד נמצאת בראש ובראשונה

טובת הילד תמיד נמצאת בראש מעייניהם של השופטים שבסופו של דבר מחליטים מה יעלה בגורל המשמרות והסדרי הראייה והסכמי הגירושין חייבים לכלול גם שינויים עתידיים במצב בני הזוג. הורה שמקבל משמורת על הילד צריך לדעת שהוא מוגבל ואינו יכול לעשות מה שהוא רוצה, כמו למשל לעבור לחו"ל עם הילד או לא לקיים את מה שהוא חייב לפי ההסכם.

המאמר איך מתגרשים כשיש ילדים ברקע פורסם לראשונה בבלוג 

 from vered-levi.tumblr– Feed

https://vered-levi.tumblr.com/post/166462766714/%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%9E%D7%AA%D7%92%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%9B%D7%A9%D7%99%D7%A9-%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%A8%D7%A7%D7%A2

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת