גירושין בבית משפט למול גירושין ברבנות

איפה תבחרו להתגרש?

אחד הדברים הכי חשובים בבית משפט היא ההחלטה איפה ייפתח תיק הגירושין. בין אם בחרתם להתחתן ברבנות או בחרתם בנישואים אזרחיים, ברגע שאתם רוצים להתגרש במדינת ישראל אתם חייבים לבחור היכן ייפתח תיק הגירושין שלכם. יש משמעות גדולה לכך ולכן חשוב מאוד לפנות לערכאות המתאימות כמה שיותר מוקדם כאשר הבחירה שלכם היא בין הרבנות לבין בית המשפט לענייני משפחה. לכל אחד מהצדדים יש יתרונות וחסרונות ביחס למצב בין בני הזוג כאשר גירושין ברבנות מתבצעים לפי ההלכה ודין המשפט העברי שלא תמיד עולה בקנה אחד עם המצב המודרני שבו אנו חיים. עו"ד גירושין יכול לסייע בכל אחד מהמצבים וגם בבחירה לערכאות המתאימות.


גירושין בבית משפט למול גירושין ברבנות

·         מעמדה של האישה נחות יותר מול מעמדו של הגבר בכל מה שקשור לבית המשפט הרבני. למשל, במקרים של בגידה, ברבנות יש דין הרבה יותר קשה לנשים שנתפסו כבוגדות. במצב כזה האישה לא מקבלת דמי מזונות לחלוטין ורק במצבים מסוימים ההחלטה שמתקבלת מאשרת לדמי מזונות מסוימים. דמי המזונות של הילדים כמעט תמיד זהים בשני המצבים אך מבחינת האישה המצב ממש לא מאיר פנים. ברבנות יש נשים שיכולות למצוא את עצמן כעגונות ללא יכולת להתגרש וכך גם אין לכם יכולת להתחתן שוב.
·         עו"ד גירושין יכול להקל מאוד על התהליך אך עוד דבר שמשפיע מאוד על ההליך היא ההסכמה על הגירושין. פנייה לרבנות או לבית משפט לענייני משפחה יכולה להיות תלויה מאוד בהסכמה על הגירושין. במידה ויש הסכמה על הגירושין התהליך ברבנות יכול להיות קצר הרבה יותר מבית המשפט, וכאשר אין הסכמה זה בדיוק הפוך, התהליך בבית המשפט יהיה קצר הרבה יותר ברוב המקרים מאשר גירושין ברבנות. גירושים ברבנות נהיים יותר ויותר רכים עם השנים אך עדיין התפישה שם מאוד שמרנית ונוטה לטובת הגבר לצד מערכת השפט שהיא יותר אובייקטיבית וליברלית.

מי ייתן את הדין?


הפנייה הראשונה היא זו שתקבע איפה ידונו על תיק גירושין. מצב זה יוצר פעמים רבות תחרות בין הצדדים מי יפנה ראשון לאיזה בית משפט כאשר כל אחד מסתכל על טובתו האישית. עו"ד גירושין יסייע מאוד בבחירת המקום הראוי והמוצלח ביותר עבור כל אחד מהצדדים לזכות בתנאים לטובתו ובכל מקרה תמיד מומלץ לעבור תהליך גישור שיהפוך הכול ליותר פשוט וליותר נעים.

המאמר גירושין בבית משפט למול גירושין ברבנות פורסם לראשונה בבלוג

 from vered-levi.tumblr– Feed

https://vered-levi.tumblr.com/post/165175292324/%D7%92%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%9F-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98-%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%9C-%D7%92%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%9F-%D7%91%D7%A8%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%AA

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת