עורך דין משפחה מזונות

כל נושא הגירושין מסובך מאוד ולעתים אנשים מסתבכים איתו יתר על המידה. במקום להמשיך בבלבול הזה, הנה מאמר שיסביר לכם על אחד המונחים החשובים והנשמעים ביותר, דמי מזונות.

מהם דמי מזונות ואלו סוגים יש?

דמי מזונות הם סכום הכסף הגבר צריך לשדלם לאישה לאחר שהגם מתגרשים. צריך להפריד כבר על ההתחלה בין שני מונחים: דמי מזונות לילדים ודמי מזונות לאישה. דמי מזונות לילדים צריכים להיות משולמים בלי קשר כי הילדים צריכים להמשיך להתקיים כרגיל. כמובן שדמי המזונות לילדים יכולים להיות מושפעים גם מההכנסה של האם והצרכים שלה. דמי מזונות לאישה צריכים להינתן לה כדי לשמור על איכות חייה כמו שהם היו בזמן הנישואין  והם יכולים להיות ממאות ועד אלפי שקלים. במה תלויים דמי המזונות והאם יש אפשרות לשנות אותם? הנה כמה פרטים שחשוב לדעת בנושא.

לפי מה נקבעים דמי המזונות?

דמי המזונות נקבעים בהחלטת שופט בהסכם הגירושין את הסכם הגירושין בני הזוג יכולים לנסח ביחד והם יכולים להילחם על סכך סעיף וסעיף כך שבסופו של דבר השופט הוא זה שמכריע לפי ההוכחות שכל צד סיפק. כמובן שעדיף להגיע להסכמה הזו ביחד ואז היא תהיה שוויונית יותר לדעת רבים. דמי המזונות יכולים להיקבע לפי ההכנסה של הגבר וההכנסה של האישה, ובנוגע לילדים, גם במצבם. הכל תלוי ברמת החיים שהייתה להם בזמן הנישואין כי התא המשפחתי צריך להישמר ללא פגיעה בהם, גם לא באישה. צריך לזכור שבעזרת עורך דין משפחה מזונות יהיו נמוכים יותר.

האם דמי המזונות יכולים להשתנות?

דמי המזונות שנקבעים יכולים להשתנות במהלך חייהם של בני הזוג המגורשים. בסופו של דבר החיים משתנים מבחינה כלכלית לכאן ולכאן ויכול להיות שמצבו של הגבר לא יהיה כל כך טוב מבחינה כלכלית לאחר כמה שנים. במצב כזה יכול להיות שהשופט יורה בסופו של דבר על הפחתה בדמי המזונות לאישה. גם דמי המזונות של הילדים יכולים להשתנות בהתאם למצב הכלכלי שלו אך חשוב לזכור שבכל מקרה בגיל 18 הם מפסיקים לקבל מזונות כיוון שהם אנשים בוגרים.  דמי המזונות של האישה יופסקו כאשר יהיה לה בן זוג אחר, כי אז למעשה היא מתחילה תא משפחתי חדש לחלוטין.

מתי קובעים את דמי המזונות?

דמי המזונות יכולים להיקבע בהסכם הגירושין שינסחו שני הצדדים יחד או כאשר שופט יבחן את שני המקרה באופן  אובייקטיבי ולאחר מכן הוא יחליט מה תהיה החלטה. כמובן שעורכי דין יכולים להשפיע על ההחלטה אם כי צריך לזכור כי זהו אחד הנושאים הכי שנויים במחלוקת שיש בעולם המשפט ולמעשה באופן ספציפי גם בדיונים על גירושין. אפשר להשפיע על ההחלטה תוך הצגת היכולת הכלכלית של הצד השני אך לא תמיד תהיה לכך השפעה משמעותית.

כיצד אפשר להשפיע על דמי המזונות?

ההשפעה על דמי המזונות יכולה להיות בעיקר בהסכמה של שני הצדדים. דמי המזונות יכולים להיות גבוהים מאוד אם המשכורת של הגבר גבוהה מאוד. האם יש דרך להסתיר את המשכורת? כנראה שאי אפשר להסתיר אותה בלי לעבור על החוק ולכן עורך דין לא יציע לכם דבר כזה. מה שכן אפשר לעשות זה להוכיח שאיכות החיים של האישה יכולה להיות מספקת גם עם סכום נמוך יותר. לגבי דמי המזונות לילדים, האישה תקבל את דמי המזונות הללו ותצטרך להשקיע אותם בילדים ולכך יש נהלים שונים שידאגו שכך באמת יקרה. אם זה לא יהיה כך, זו עילה לתביעה מצד הגבר.
 from vered-levi.tumblr– Feed 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת