מהו התוקף המשפטי של הסכם ממון

אנשים רבים מנסים להימנע ממבוכות ותסריטים לא רצויים בהמשך ולהגיע להסדר כבר לפני החתונה וכבר בתחילת החיים המשותפים. הסדר זה נקרא הסדר ממון, ידוע גם כהסדר חיים משותפים, אך יש הרבה טעויות קריטיות שאתם עלולים לעשות בעניין ולכן חשוב להכיר אותם.

מהו הסכם ממון ולמה הוא נועד?

הסכם ממון הוא למעשה הסכם בו כתוב מלכתחילה מה יהיה בנוגע לשני בני הזוג, במידה והם יחליטו להיפרד. ההסכם הזה יכול להיות לזוגות נשואים והוא יכול להיות רלוונטי גם לזוגות שחיים ביחד אך אינם נשואים, אך כן נחשבים כידועים בציבור שגם להם יש מעמד משפטי. השאלה הגדולה היא האם יהיה אפשר להוציא לפועל את הסעיפים של הסכם הממון רק על ידי כתיבתו? ומה בנוגע לחתימה של שני הצדדים? גם כתיבת ההסכם וגם החתימה של שני הצדדים אינה מספיקה כדי שהוא יקבל אישור משפטי וזו סיבה מדוע צריך עו"ד דיני משפחה שייכנס לתמונה.



מהו התוקף המשפטי של הסכם ממון?

·         יש כמה סעיפים שצריכים להתבצע כדי שהסכם ממון יקבל תוקף משפטי והראשון והברור ביותר מבניהם הוא כמובן שיהיה הסכם בכתב. לא בהקלטה ובטח שלא בעל פה, רק הסכם בכתב. חשוב מאוד שעו"ד דיני משפחה יהיה מעורב גם בכתיבת ההסכם וגם באישור שלו בפני שופט כדי למנוע תקלות בהמשך, כמוש קורה להרבה זוגות אחרים.
·         במידה ומדובר בזוג נשוי, ההסכם חייב לכלול גם אישור של שופט בבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני ששניהם מוסמכים להחליט בנושא. ללא אישור שלהם ההסכם לא יהיה שווה דבר מבחינת תוקפו המשפטי.
·         במידה ואינכם נשואים ואתם מעוניינים לחתום על הסכם ממון עוד לפני שאתם מתמסדים זה לזה, חשוב מאוד חשוב מאוד לזכור לאשר את ההסכם גם אחרי שאתם נשואים כי המעמד המשפטי שלו משתנה. אחרי שהתחתנתם חל עליכם דין של זוג נשוי ועליכם לחתו םעל ההסכם שנית כולל אישור בשנית. כמו כן, יהיה עליכם לאשר את ההסכם גם מול רושם הנישואין וגם בפני נוטריון.

מדוע יש צורך לאשר את ההסכם עם עורך דין?

עו"ד דיני משפחה יכול לעזור לכם לכתוב הסכם שיהיה תקף מבחינה משפטית. לא בטוח שתצליחו לכתוב הסכם כזה בצורה נכונה אפילו לא במלים שלכם, מה גם שבפני שופט יש להציג הסכם שנכתב בצורה הנכונה מבחינת נראות ונוסח ההסכם. בנוסף, חשוב לזכור שהמלים שלכם בהסכם שוות הרבה ובסופו של דבר אם תכתבו דברים לא ברורים או כאלו שמשתמעים לשתי פנים, בעת הפרידה או הגירושין אם עלולים למצוא את עצמכם בוויכוחים ודיונים בלתי פסוקים בין שני עורכי הדין של שני הצדדים שמנסים לשנות סדרי עולם על טעות ניסוח אחת קטנה. עו"ד דיני משפחה ידאג שזה לא יקרה ויהפוך הכל לפשוט יותר.
 from vered-levi.tumblr– Feed 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת