עו"ד משפחה לעריכת צוואות וירושות

לא פשוט לערוך צוואה ולא רק בגלל שמדובר על מסמך שמבשר על היום שאחרי המוות, אלא גם בגלל שהבירוקרטיה כמו תמיד צריכה להיות מאוד ברורה ונוקשה. אי אפשר פשוט לכתוב מכתב ולצפות שזו תהיה צוואה עם תוקף משפטי ולכן חשוב מאוד לערוך אותה עם עו"ד משפחה מנוסה.

מה כוללת הצוואה?

הצוואה היא למעשה מסמך משפטי שמורה על חלוקת הרכוש והממון שיהיה שייך לאדם מסוים בעת מותו. יש אנשים רבים שהולכים לעולמם ולא מותירים אחריהם צוואה ברורה, לעתים לא מותירים צוואה כלל, ובית המשפט פוסק לפי דעתו בהתאם לחוק. חשוב מאוד לערוך את הצוואה בצורה ברורה ותקינה מבחינה משפטית ושהיא תכלול את הכול מהכול לגבי כל הכסף שקיים בחשבונו ובדמות נכסיו של האדם שכותב אותה וכמובן לגבי כול חיסכון שקיים או רכוש בעל ערך, אפילו ערך רוחני שיכול להתבטא לכסף כמו למשל פטנט.

עו"ד משפחה לעריכת צוואות וירושות

כדי לא לבצע טעויות קטנות אך קשות בכתיבת צוואה וכדי לאשר אותה מבחינה משפטית, יש צורך בעו"ד משפחה מנוסה שמומחה בעריכת צוואות. אמנם זו נשמעת כמו התעסקות מאוד לא נחמדה, להתעסק בצוואות כל היום אך בדרך כל לעו"ד משפחה זה אחראי על עוד הרבה דברים ועניינים אחרים כאשר יש לו לקוחות שונים, בין היתר כאלו שמתגרשים או חותמים על הסכמי ממון, אך גם ענייני צוואות דורשים מומחיות. עו"ד משפחה יידע את כל החוקים והנהלים כיצד לכתוב צוואה כמו שצריך וכך לא יהיה מקום לשאלות או למחלוקות בפני שופט בנוגע למה שהותיר אחריו האדם.

כיצד מסייע עו"ד משפחה לעריכת צוואה?

·         ראשית, יש הרבה חוקים שהופכים את הצוואה לתקנית מבחינה משפטית ואחד מהם נשמע אולי די ברור אך הוא מש לא כזה: עליה להיכתב בכתב היד. כתב ידו של המנוח הוא זה שיקבע האם הצוואה רלוונטית או לא וגם במידה ואין זה כתב ידו יש צורך לבצע הדפסה שמלווה בחתימה שלו ושל שני עדים נוספים. רק כך ניתן יהיה להשתמש בצוואה וליישם את מה שרשום בה.
·         עורך דין מקצועי יידע מה ניתן לכלול בצוואה ומה לא. מטרת הצוואה היא לחלק את הרכוש שהיה שייך לאדם מסוים ובמידה וזה לא ייכתב בצורה הנכונה יש סיכוי שזה פשוט לא יקרה. כך למשל כל כתיבה של פקודה בלשון שאינו ציווי יכול להיות שלא יקרה, כמו למשל 'אני מאמין' או 'הייתי שמח אם'. 'אני מוריש' או 'אני מצווה' הם הדברים הנכונים לכתיבת צוואה נכונה עם תוקף חוקי.

הכל בריר ונהיר לים שאחרי

דמיינו לכם מצב שבו אדם מוריש את רכושו לאנשים מסוימים, שיכולים להיות בני משפחתו או לא, אך טעות אחת קטנה או מילה אחת שגויה וזה לא יקרה. זה נשמע אבסורד אך זו המציאות המשפטית בה אנו חיים וזו הסיבה מדוע יש צורך להיעזר בעו"ד משפחה מומחה.
 from vered-levi.tumblr– Feed 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת